Sand i Sahara

BØMLO: Å selge norske matvarer til kresne franske kokker og forbrukere må være en krevende øvelse. Men Tone og Eidis i Saveurs de Norvége behersker den med glans.

Vi fotfulgte de to på Bømlo nylig, på besøk hos lakseoppdretteren Bremnes Seashore og kveiteoppdretteren Tubilah. Foruten å være intenst til stede under besøkene, håndterte de også en uavbrutt rekke av telefoner fra franske kunder som vil ha mer norsk laks.

Til tross for det rakk vi intervjuer både på norsk og fransk, for å lage innhold med maks effekt for de ulike markedene.

I Frankrike er Tone og Eidis ambassadører av norske smaker og nekter å selge noe annet enn norske kvalitetsvarer. Når de er i farta gnistrer de som fyrverkeriet på Bastille-dagen. Så fort går det i svingene at de i år passerte 1000 solgte tonn av Bremnes Seashore sin merkevare BÖMLO – som er filetert laks med skinn.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *